Yazan : steven_stiffler 27 Eylül 2015 Pazar


Yine birbirinden bayıcı ve az sayıda filmle sizlerleyim. Tatil yaptığım için çok verimli bir aydı, o yüzden az film izlemiş olmak asosyallik seviyemi düşürdüğü için mutluyum. Filmlerin iki tanesini de otobüs yolculuğunda izledim bu arada. Sevdiğim bir film izleme ortamı. Hem yol alıyorsun, hem film izliyorsun; aynı anda birden fazla iş yapıyor olmak keyifli geliyor bana. Hem de otobüs firmalarına "sizin dandik filmlerine kalmadık" mesajı veriyorum. Gelecek ay yazıyı çok ay sonuna bırakmadan yazmayı düşünüyorum. En azından daha kaliteli filmleri yazacağım için mutluyum. Bu berbat girişi de burada bitireyim. Altı üstü 5 film ekleyeceğim, havaları kes.

Acayip sıkıcı olmuş ya. Görsellik yine kurtarıyor, teknolojinin hakkını vermişler ama bilmiyorum hikaye çok sıktı beni. Belki de artık gerçekten çok fazla benzerinin olmasından dolayıdır. Yine de hikayenin devamı için merak uyandırıyor. İlk filmin hatrına izlenen, devam filmlerinin hatrına izlenen bir ara film olarak değerlendireceğim.

Benim beklentimin çok altında kaldı. Aslında çelişkili bir düşüncem de var. Hem çok gerçekçi, hem de bir o kadar sanki İran'ın dandik bir ülke olduğunu göstermek için abartmış gibi. Gael Garcia Bernal ve Haluk Bilginer'i izlemek güzeldi. Puanı yüksek tutamadım.

Çok hüzünlendim ben ya. En mutlu sahnelerinde bile hüzünlendim. Her aşk filminde kendimi bulmaktan sıkıldım ama korkarım ki hayatımın geri kalanı Dexter gibi geçecek. Etkiledi beni, sürükledi. Yer yer aldı götürdü. Sevmek kadar sevilmenin de zor olduğu içten bir hikaye. Ağlayası olanlar için de uygun koşulları sağlayabilir.

Yönetmen, oyunculuklar bir yana da; ben çok sürükleyici buldum. Hem kasvetli ve boğucu, hem sürükleyici bir havası var. Beni içine çeken de bu oldu sanırım. Oldboy ile kıyaslanamaz elbette ama az biraz Oldboy kokusu da sezilmesi muhtemel. Şarkı seçimleri da çok başarılı. Summer Wine direkt filmin içine sokuyor, sahneyi ve psikolojiyi yaşatıyor. Eleştirilecek yanları da az değil bence. Özellikle tahmin edilebilir olması, kurgusunun zaman zaman zayıf kalması gibi eksileri var.

Uzakdoğu filmlerine yabancı değilim ama Kurozu Zero'dan sonra ilk defa bu kadar çok ana karakter içeren bir uzakdoğu filmi zledim sanırım. Kim kimin sevgilisi,  kim kimi aldatıyor anlayamadım. Askerde saçları kestirince hepsi aynı model oldu zaten. Kızlardan da liseli ve müzik grubunda takılan hariç diğerleri aynı :( Beceremedim galiba izlemeyi. Duygu yoğunluğu da hissedemedim filmde.

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -