Yazan : steven_stiffler 3 Ekim 2014 Cuma


Dün gecenin keyifli maçlarındandı. Tottenham ile Beşiktaş eşleşmesini zaten merakla bekliyordum. Normal şartlarda Tottenham'ın rotasyonuyla bile bir Türk takımını rahatlıkla yenebileceğini düşünürüm. Pochettino ile yaşanan geçiş süreci Beşiktaş için çok önemli avantajdı. Kura şanssızlığı olarak gördükleri bu eşleşmede belki de White Hart Lane'de 1 puan alacağını hesap etmiyordu Beşiktaş. Eminim alınan 1 puandan çok, oynanan oyun güven vermiştir. Ben tahmin ediyordum beraberlik çıkacağını ama Beşiktaş'ın bu denli derli toplu ve etkili oynayacağını düşünmüyordum.

Pochettino'yu geçen sezon takip edemediğim için bilmiyorum ama Southampton'la gerçekten harikalar yaratmış. Bu sezon da Tottenham'a gelirken muhtemelen elindeki yüksek bütçe ile çok kaliteli bir takım kuracağı düşünülüyordu. Ancak ben Pochettino'nun transfer konusunda sınıfta kaldığını düşünüyorum. Dün rotasyon kadrosu çıktı, iyi güzel. Fazio, Davies, Bentaleb, Paulinho oynamalıydı. Ama Stambouli için hâla negatif düşünüyorum. Montpellier'de ben de beğenirdim, orada önemli oyuncuydu. Fakat Premier Lig'de, hem de Tottenham'da ne kadar gerekliydi anlayamıyorum. Sandro'dan fazlası yok. Paulinho, Dembele gibi oyuncularla kıyaslanamaz bile. Mesela Fazio gerekliydi, taş gibi stoper. Dün de çok iyi oynadı. Hem topu oyuna sokmada, hem savunmadaki müdahalelerinde başarılıydı. Stambouli ise dün yine bir şey yapmadı. Tıpkı Soldado gibi... Soldado, Tottenham'a transfer olduğunda doğru isimdi bence. Ama ne olduysa izleyemediğim dönemde formdan düşenlerden olmuş. Bana hep yüz olarak Semih Şentürk'ü anımsatmıştır. Kariyer olarak da Semih Şentürk ayarında gidiyor. Çok önemli bir golcüyken etkisiz bir oyuncuya dönüşmüş. Dün bir pozisyon yarattı. Müthiş top sürdü ve pozisyonu yarattı. Bunun haricinde sahada yoktu ve çıkarken de yüzündeki ifade mental olarak zor bir dönemde olduğunu gösteriyordu. Beşiktaş maça az kalsın golle başlayacaktı. Eğer o gol olsaydı maçın gideceği noktayı çok merak ediyorum, şahsen o şekilde sonuçlanmasını izlemek isterdim. Beşiktaş diriydi, yerleşimde ve paylaşımda başarılıydı. Olcay Şahan kendini çok geliştirdi, ben her zaman beğenirim. Ama onun da eksik yanı çok bariz ve kapasitesi de çok belli. Bazen birinci sınıf bir oyuncuyken, bazen vasat bir Türk futbolcusu. Bazen Almanya altyapılıyken, bazen Alman altyapısından çok bağımsız. Dün kaçırdıkları becerinin yanı sıra şanssızlık da gösteriyordu gerçi. Vole vuruşu da harikaydı, yeteneği tartışılmaz ama kapasitesi de öyle.


Beşiktaş'ta Demba Ba fark yaratıyor. Hani uyumlu bir iki arkadaşı daha olsa Beşiktaş ligi de çok rahat götürür derim. Öyle bir fark yaratıyor. Ama o da, takım arkadaşları da farkında; tek yıldızları Ba. Belki ilerleyen aşamada Sosa da Ba'ya yardımını arttırabilir. Dün Sosa da fena değildi esasında. İkisinin en büyük avantajı yabancı bir hocayla çalışmaları. Böyle oyuncular Türk antrenörlerden çok verim alamıyor. Moussa Sow ilk geldiğinde nasıldı, şimdi nasıl ? Zira Meireles'i de örnek verebiliriz. Mustafa Pektemek de oyuna girdikten sonra çok etkili oldu. Beraberlik golü öncesinde oluşturulan baskının önemli isimlerindendir. Zaten beğenirim de, dün kısa sürede ekstra beğendim. Tottenham'da Paulinho'nun sağ kanatta başlaması inanılmazdı. Arkasında da tam olarak bir bek diyemeyeceğimiz Eric Dier var. Önünde sağ kanatla hiç alakası olmayan Paulinho. Pochettino ilginç işler yapıyor. Harry Kane ise günün en etkili oyuncusuydu. Bir forvetin, hatta Pivot olarak geliştirilebilecek bir forvetin nasıl forvet arkası oyuncusuna dönüştürüldüğünü izliyoruz. Mükemmel işler yapıyor. Alıyor, veriyor, yaratıyor, atıyor, alan yaratıyor. 10 numara olarak değerlendiremeyiz ama iyi bir ikinci forvet, oyun diliyle Second Striker olduğunu görmek keyifli. Ha bence hâla forvette iş yapacak kapasitesi mevcut, hele ki Soldado'nun bu formsuzluğunda. Ben Tottenham'ın saatli bombasının Chiricheş olduğunu düşünüyorum. Herkes bu adamın top tekniğini övüyor ama bence Stambouli gibi Tottenham seviyesinin altında bir oyuncu. Townsend için ise çok üzülüyorum. Mükemmel bir kariyere sahip olabilecekken, yaşadığı sakatlığın etkisinden hala kurtulamamış gözüküyor. Pochettino'nun oluşturmaya çalıştığı pas takımına rağmen Beşiktaş dün daha fazla pas yaptı. Tottenham 339 pasta 301 isabet yakalarken, Beşiktaş 361 pasta 319 isabetle oynadı.

Beşiktaş ve Tottenham grupta 2.maç sonunda puanını 2 yaparken; Asteras Tripolis 4 puanla grupta zirvede yer alıyor. Beşiktaş bence Partizan'ı yenebilir ve ilk 3 maç sonunda avantajlı bir konuma gelebilir. 6 maç sonunda ise kesinlikle gruptan çıkacaktır.

Tottenham : Lloris; Dier, Chiricheş, Fazio, Davies; Bentaleb, Stambouli (65' Dembele); Paulinho (60' Lennon), Townsend, Kane; Soldado (79' Adebayor).

Beşiktaş : Tolga; Serdar, Sivok, Franco, Ramon; Veli (65' Oğuzhan); Töre (82' Kerim), Hutchinson, Sosa, Olcay (72' Pektemek); Ba.

Sarı Kartlar : Ba, Davies, Bentaleb, Fazio, Chiricheş.

Goller : 27' Kane, 89' Ba (Penaltıdan)

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -