Yazan : steven_stiffler 17 Eylül 2013 Salı

Siyaset sevmem, her zaman söylerim. Siyasi tweet yazmam, siyaset konuşmam ve fikirlerimi kendime saklamayı tercih ederim. E haliyle Türk futbolundan uzaklaşmış olsam da, Fenerbahçe sevdası yine başka. Görmeden, duymadan olmuyor. Türk Futbolu'na siyaset bulaştıranlara çok güzel laflarım var. Bu kadar gözdağı yeterse ve müthiş sert mizacımla gerekli yerlere gerekli mesajları verdiysem, dün akşamki maçtan aklımda kalanlarla devam edeyim.

Tatil dolayısıyla Fenerbahçe'nin son maçlarını kaçırdım. Biraz hevesim de kırgındı, kabul. Konyaspor ve Arsenal maçları çok üzmüştü. Devamındaki maçları tatil dolayısıyla izleyemedim. Bulgaristan'da bir bar tuvaletinde bir Arsenalliyle dalaşmayı ihmal etmedim ama... Dün akşamki maç için de çok hevesli değildim. Ancak Fenerbahçe'nin baskılı ve arzulu başlangıcı maçın içine çekti beni. Hocanın kadro tercihlerini tartışmak istemiyorum. Sow'un olmadığına üzülüyorum sadece, en verimli çağında solda oynadığını gördüğüm kadar üzülüyorum. Baskılı oyuna rağmen gol gelmediği gibi, rakibin ilk şutunda golü atması da oldukça moral bozucu. Yine hesapta olmayan, az kişinin tahmin edeceği Caner Erkin performansı ise maçın ateşleyici etkeni. Frikikteki vuruşu kendisini ne kadar geliştirdiğinin bir göstergesi. Genç oyuncular genelde Fenerbahçe'de gelişemiyor derler ama Caner Erkin'in gösterdiği gelişim bariz. Bunda sürekli oynamasının payı var tabi. Caner Galatasaray'da oynarken düzgün orta bile yapamazdı. Burada takımın önemli bir parçası oldu. Aykut Kocaman'ın da payı büyüktür bunda... Golden sonra kendimizi buluruz diye beklerken yine Volkan Demirel hatasıyla yenilen ikinci gol ve yine bir çıkmaz. Mert Günok için üzüldüm. Hâla yan top zaafiyeti olsa da en azından oynadığı oyunla ilk onbiri hakediyor. Hatta ben önümüzdeki sezon için sağlam bir rotasyon yapılması gerektiğini ve Emre, Volkan ikilisinin takımda öncelikle abi görevi üstlenmesi gerektiğini düşünüyorum. İkinci yarıda biraz daha tutuk olduğumuzu düşünüyorum. Özellikle gol gelmedikçe girilen panik havası iyice stres yaptırdı. Son 20 dakikalık bölümde daha fazla öne oynayarak maçı çevirmeye çalıştık. Alper'in de önde baskısıyla ileride hakimiyet kurduk. Zira Kasımpaşa da geçen senenin Galatasaray'ı gibi... Önde kaliteli isimler ama arka tarafta vasat oyunculardan kurulu. Donk iyi, Orhan bu ligde hangi Anadolu takımındaysa sağ bekte oynar. Ancak Sancak, Yalçın hedefleri olan bir takım için vasat isimler. Demek istediğim; Paşa'ya gol atmak zor değil... Kaçırdığımız, direkleri dövdüğümüz pozisyonlar bir yana son bölümdeki çabamızla maçı çevirmesini bildik. Webo çok net iyi golcü. Ligde her takımda olması gereken golcü.  Son dakika golü atmayı ve son dakikada sevinmeyi özlemişiz. Bunun bir "şampiyonluk golü" olduğunu iddia etmek için ise henüz çok çok erken...

Bireysel performanslara kısaca bakacak olursak; Volkan çok çok kötü, Gökhan yorgun ve vasattı. Bruno Alves sorumluluk almaya çalışırken çok hata yapıyor. Çok faul yapması iyidir, rakibi oyundan bezdirir. Egemen'in en ölü hali bile mutlaka gol kurtarıyor. Caner Erkin ise sol bek olarak müthiş işler yaptı. 1 müthiş gol, 1 müthiş asistle maçın yıldızı oldu. Selçuk, Holmen çok vasattı. Hoca Meireles'e farklı bir rol yüklemeli. Dün maçı çevirdiğimiz bölümün önemli isimlerindendi. İleriye doğru oynadığında etkisini gösteriyor. Lakin bizim hocalarımız kendisinden önlibero gibi faydalanmaya çalışıyor. Bu da ortaya etkisiz bir Raul çıkarıyor, ki bu adam öyle top kapan bir adam değil. Kuyt maçın içinde mutlaka iyi ve kötü zamanlar geçiriyor. Devamlı iyi ya da devamlı kötü değil. Emenike bir gol atsa patlayacak ama golcü şansı henüz yanında değil. Webo ise oyundan hiç kopmaması sayesinde kötü götürdüğü bir maçın kahramanı olmayı başardı. Alper'in agresif ve ileriyi düşünen bu oyununa çok ihtiyacımız var. Yedek kulübesinde bir forvet olmaması ise düşündürücü...

Bu galibiyet sezon başı puan kaybı beklediğim bir deplasmanda geldiği için ekstra bir 3 puan olduğunu düşünüyorum. Bir de Konyaspor'a kaybedilen tuhaf maçtan sonra bir telafi olduğunu düşünüyorum. Geçen akşam Beşiktaş'ı izledim, çok beğendim. Dün akşam gol yiyene kadarki bölümde oynadığımız oyun ise Beşiktaş'a yakındı, tek eksiğimiz Fernandes'ti. Çok ışık vermiyor gibi gözüken bir takım için 4 maçta 3 galibiyet yine de umutlandırıcı... Fenerbahçe işte, umut... Zokora'nın tekmesine kırmızı kart vermeyen hakemin de dün akşamki berbat hakemliğini konuşmam. Her zamanki Türk hakemliği...

Tozlu Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Verona ile Kasıp Kavurduk - FM 2017

Çoluk çocuk sahibi olacak yaşa geldim ama hala Football Manager geleneğini sürdürmekten büyük keyif alıyorum. Benim için bu geleneklerden...

Takip Ettiklerim

Kategoriler

Yazar Kafe

Translator

- Copyright © Serkan Özerik -